RANGLIJST | Top 500 Food & Beverage



Ede, oktober 2016 - Waar koopt Nederland zijn eten en drinken? Hij is er weer, het vuistdikke magazine met de FSIN Food 500, de top 500 van alle merken en concerns waar Nederlanders hun foodeuro's spenderen. Met Albert Heijns supermarkten op nummer 1 en het Almelose wokrestaurant In Vuur en Vlam op de vijfhonderdste plek. De 500 merken in de lijst vertegenwoordigen een omzetwaarde van 45,8 miljard euro, bijna 80 procent van alle uitgaven aan eten en drinken in Nederland.

Ik bedacht en ontwikkelde het Food 500-concept bijna vier jaar geleden voor het FoodService Instituut Nederland, het FSIN dus. Inmiddels is de ranglijst toe aan zijn derde editie. Voor het eerst verscheen de top 500 als speciale uitgave van FSIN's nieuwe vakblad Food Strategy. Hier vind je het persbericht dat het FSIN uitgaf over de Food 500 van dit jaar.


©uzmedia
   
About FSW in English






Ubel Zuiderveld ben ik sinds 1962. Foodservicewatcher sinds 1991. Ik volg, onderzoek en duid food & beverage buitenshuis. Via MMPP. Marktanalyses. Mediacontent. Presentaties. Producties.



Marktanalyses en onderzoek | FSW verricht in opdracht onderzoek. Op basis van openbare bronnen, cijfers en interviews. Voorbeeld: onderzoek naar burgermarkt en delivery voor het FSIN.

Mediacontent en vakjournalistiek | Artikelen en analyses van FSW verschijnen in print en digitale media. Zoals Food Strategy, Misset Horeca, Hanos Courant en Frituurwereld.

Presentaties en lezingen | FSW verzorgt presentaties en lezingen. Voor FSIN, Domino's, Hanos, Febo, Reed Elsevier, Qbtec, VKGE, FFC, Mora en KHN.

Producties en concepten | Foodservice Watcher ontwikkelt gezaghebbende marktoverzichten. Zoals FSIN's Top 500 van alle Nederlandse foodverkopers en Misset Horeca's Top 100.



  © 2016 Xenolabs.Europe & Ubel Zuiderveld