Foodservicewatcher. Sinds 1991.

Ubel Zuiderveld ben ik sinds 1962. Sinds 1991 volg ik de horeca en consumptie buitenshuis op de voet. In 2006 vestigde ik me als zelfstandig foodservicewatcher.




Ik was en ben actief als journalist en hoofdredacteur van vakmedia in de horeca, catering en fastfood. In de loop der jaren resulteerde dit in een enorm enorm archief. Zowel digitaal als opgeslagen in mijn hersenpap. Als foodservicewatcher deel ik kennis en duid ik trends omtrent de consumptie buitenhuis; trends en langjarige transities.



©uzmedia

Deelt Kennis. Duidt Trends. Via MMPP.

Foodservice Watcher is mijn merknaam. Foodservicewatcher mijn functie. Afgekort FSW. FSW brengt fooddelivery in kaart. FSW geeft lezingen over de foodtransitie. FSW schrijft analyses. FSW ontwikkelt mediaconcepten. Kennis deelt FSW in opdracht via MMPP.




MMPP. M1 staat voor Marktanalyses en onderzoek. M2 is Mediacontent en vakjournalistiek. P1 staat voor Presentaties en lezingen. P2: Producties en concepten. Een gezaghebbende productie die FSW ontwikkelde is de FSIN Food 500.



©uzmedia

Gespecialiseerd. Maar breed georiŽnteerd.

Transities in foodservice staan niet los van trends in de foodretail. Wat er in de totale foodbusiness gebeurt, staat natuurlijk evenmin op zichzelf.




Er is een directe relatie met sociaal-economische en politieke ontwikkelingen. Alleen wanneer je die begrijpt en doorziet, is duiding mogelijk. Ik mag dan gespecialiseerd zijn in foodservicewatching, vanzelfsprekend ben ik breed georiŽnteerd. Als je dat niet bent, kun je immers je expertise nooit in een context plaatsen. Een bijzondere specialisatie: de snack- en fastfoodcultuur.



©uzmedia
Volgende pagina »

   
About FSW in English






Ubel Zuiderveld ben ik sinds 1962. Foodservicewatcher sinds 1991. Ik volg, onderzoek en duid food & beverage buitenshuis. Via MMPP. Marktanalyses. Mediacontent. Presentaties. Producties.



Marktanalyses en onderzoek | FSW verricht in opdracht onderzoek. Op basis van openbare bronnen, cijfers en interviews. Voorbeeld: onderzoek naar burgermarkt en delivery voor het FSIN.

Mediacontent en vakjournalistiek | Artikelen en analyses van FSW verschijnen in print en digitale media. Zoals Food Strategy, Misset Horeca, Hanos Courant en Frituurwereld.

Presentaties en lezingen | FSW verzorgt presentaties en lezingen. Voor FSIN, Domino's, Hanos, Febo, Reed Elsevier, Qbtec, VKGE, FFC, Mora en KHN.

Producties en concepten | Foodservice Watcher ontwikkelt gezaghebbende marktoverzichten. Zoals FSIN's Top 500 van alle Nederlandse foodverkopers en Misset Horeca's Top 100.



  © 2016 Xenolabs.Europe & Ubel Zuiderveld